Δρόµοι που έχουν στρωθεί µε υποσχέσεις για έργα και όχι µε άσφαλτο. Αυτά είναι τα σημεία µε τη µεγαλύτερη επικινδυνότητα στην περιοχή µας.
1 – Η διασταύρωση Ψαχνών – Καστέλας
Πρόκειται για το σηµείο όπου η Ε.Ο. Χαλκίδας – Αιδήψου χωρίζεται σε δύο δρόµους που οδηγούν µετά από λίγο στα Ψαχνά και την Καστέλα αντίστοιχα.
Προηγούνται ευθείες που επιτρέπουν την ανάπτυξη µεγάλων ταχυτήτων µε αποτέλεσµα, όταν εισέρχονται ή εξέρχονται από τη διχάλα τα οχήµατα, να µην έχουν καλή ορατότητα και να προξενούνται ατυχήµατα. Το µεγαλύτερο ποσοστό τους συµβαίνει, όταν τα αυτοκίνητα εξέρχονται από τα Ψαχνά και την Καστέλα µε κατεύθυνση προς Αρτάκη. Η περιορισµένη ορατότητα, οι υψηλές ταχύτητες αλλά και η παραβίαση της προτεραιότητας από δεξιά είναι οι κύριοι λόγοι ατυχηµάτων στο σηµείο.
2 – Η κατηφόρα πριν την είσοδο στη Νέα Αρτάκη
Είναι ο δρόµος που σηκώνει όλο το βάρος της κίνησης των αυτοκινήτων που κατευθύνονται προς τη Β. Εύβοια.
Τα µεγάλα φορτηγά και η συνεχής ροή αυτοκινήτων τον κατατάσσουν στα πλέον αιµατοβαµµένα οδοστρώµατα της Εύβοιας. Ο στενός δρόµος, η µεγάλη ευθεία του οδοστρώµατος που ωθεί τους οδηγούς σε µεγάλες ταχύτητες και οι αντικανονικές προσπεράσεις των οδηγών είναι οι λόγοι που ο δρόµος µπαίνει στη κόκκινη λίστα επικινδυνότητας.
3 – Ο δρόµος στη Λιανή Άµµο
Η µεγάλη ευθεία που µεσολαβεί από τα φανάρια της Λιανής Άµµου µέχρι και την κλειστή στροφή «Τσεκούρα» ωθεί τους οδηγούς να αναπτύσσουν µεγάλες ταχύτητες µε µοιραία αποτελέσµατα πολλές φορές.
Το πλέον επικίνδυνο σηµείο του δρόµου είναι η αποκαλούµενη στροφή «Τσεκούρα». Εκεί τα αυτοκίνητα έχοντας αναπτύξει υψηλές ταχύτητες από την ευθεία που προαναφέραµε, αδυνατούν πολλές φορές να «πάρουν» οµαλά τη στροφή µε αποτέλεσµα να «φεύγουν» από το δρόµο.
4 – O δρόµος στην περιοχή Γλύφα
Κατά τις βραδινές ώρες τα επίπεδα επικινδυνότητας του δρόµου εκτινάσσονται.
Τόσο η έλλειψη φωτισµού όσο και οι υπερβολικές ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί αποτελούν την αιτία που πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους εκεί. Την ηµέρα η κατάσταση βελτιώνεται λόγω ορατότητας, αλλά ο δρόµος συνεχίζει να κρύβει παγίδες που πολλές φορές βγάζουν τους οδηγούς εκτός πορείας.
5 – Υψηλή γέφυρα Χαλκίδας
Το «άνοιγµα» του δρόµου µετά το πέρασµα από την υψηλή γέφυρα και το γρήγορο στένεµα µετά από λίγα µέτρα, αποτελούσε τη βασικότερη αιτία ατυχηµάτων στο σηµείο, πριν τουλάχιστον λειτουργήσει ο νέος δρόμος Χαλκίδας – Σχηματαρίου.
Τα αυτοκίνητα αναγκάζονταν να συνωστίζονται απότοµα για να µη µπουν στο αντίθετο ρεύµα, ενώ η κλίση του οδοστρώµατος σε συνδυασµό µε τις στροφές «οδηγούν» το συγκεκριμένο σημείο στην κόκκινη λίστα επικινδυνότητας, ακόμη και σήμερα, όπου η κατάσταση έχει σαφώς βελτιωθεί.
6 – Η έξοδος από την Αρτάκη (θέση Δύο Βουνά)
Πρόκειται για τη µεγάλη ευθεία – κατηφόρα αµέσως µετά την έξοδο από τη Νέα Αρτάκη που οδηγεί στην περιοχή των Ψαχνών.
Το οδόστρωµα είναι σχετικά στενό, ενώ η παντελής έλλειψη φωτισµού δυσχεραίνει ακόµη περισσότερο την κατάσταση. Η µεγάλη κίνηση βαρέων οχηµάτων και οι επικίνδυνες προσπεράσεις που γίνονται εκεί εξαιτίας της µεγάλης ευθείας αυξάνουν την επικινδυνότητα του σηµείου.
7 – Ε.Ο. Χαλκίδας – Αρτάκης
Μόνο εθνική οδός δε µπορεί να χαρακτηριστεί ο δρόµος που συνδέει τη Χαλκίδα µε το βόρειο τµήµα του νοµού.
Το οδόστρωµα στο σύνολό του είναι στενό και ο δρόµος δε φωτίζεται σε όλο το µήκος του. Το σηµείο στην Έξω Παναγίτσα αποτελεί το σηµείο µηδέν για ένα δρόµο που όχι µόνο δεν αρκεί για να καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες του νοµού, αλλά είναι και καρµανιόλα. Συνεχείς και επικίνδυνες προσπεράσεις και υψηλές ταχύτητες είναι οι σηµαντικότερες αιτίες ατυχηµάτων στο σηµείο.
8 – Δρόµος Ερέτριας – Αµαρύνθου
Σ’ αυτό το δρόµο και κυρίως λίγο πριν την είσοδο στην Αµάρυνθο έχουν γίνει πολλά ατυχήµατα.
Συνδέει τη Χαλκίδα µε τη Νότια και κεντρική Εύβοια και όµως το οδόστρωµα είναι στενό και σε κακή κατάσταση, έχει συνεχείς στροφές και πασιφανείς λανθασµένες κλίσεις σε πολλά σηµεία της ασφάλτου. Η διέλευση βαρέων οχηµάτων ανεβάζει ακόµη περισσότερο το δείκτη επικινδυνότητας.
9 – Στροφές στην «Κακιά Σκάλα» Αλιβερίου
Αυτός ο παραλιακός στενός δρόµος µε τις συνεχείς κλειστές στροφές έχει σπείρει το θρήνο σε πολλές οικογένειες.
Σε κάποια σηµεία υπάρχουν «ανοίγµατα» ευθείας τα οποία πολλές φορές έχουν «παγιδεύσει» τους οδηγούς που ανέπτυξαν ταχύτητα. Ο φωτισµός του δρόµου είναι ανύπαρκτος, ενώ η έλλειψη προστατευτικών µπαρών, ειδικά από τη µεριά της θάλασσας, όπου υπάρχει και γκρεµός, αφήνει λίγα περιθώρια επιβίωσης σε όσους χάσουν τον έλεγχο του οχήµατός τους.
10 – Παλαιός δρόµος Χαλκίδας – Σχηµαταρίου
Μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν ο νούμερο ένα σε επικινδυνότητα δρόμος της περιοχής μας.
Ήταν ο κύριος δρομος όπου σύνδεε τη Χαλκίδα µε την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς οδηγεί στην Εθνική οδό. Ο µεγάλος αριθµός αυτοκινήτων και φορτηγών, οι συνεχείς κλειστές και στενές στροφές, η απουσία προστατευτικών µπαρών στα άκρα του δρόµου και η έλλειψη φωτισµού του έχουν δώσει το χαρακτηρισµό «σφαγείο». Η κατασκευή του νέου δρόµου αν και παρέμενε επί σειρά δεκαετιών στα χαρτιά υλοποιήθηκε τελικά και έτσι η κατάσταση έχει σαφώς τα τελευταία χρόνια διαφοροποιηθεί.
Δείτε επίσης εδώ σχετικό ρεπορτάζ.
10 σημεία καρμανιόλες στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας