Ένα θέμα ταμπού μέσα από ένα gallup είκοσι ερωτήσεων.
Το ότι υπάρχουν γύρω µας το ξέρετε. Το τι γνώµη όµως έχουµε γι’ αυτούς θα το µάθετε µε ατράνταχτες στατιστικές αποδείξεις παρακάτω. Μέσα από 20 ερωτήσεις διαφαίνεται η άποψη των Χαλκιδέων για την αντρική και τη γυναικεία οµοφυλοφιλία και µας αλλάζει όλα όσα πιστεύαµε γύρω από το θέµα.
1) Ο κύκλος της παρέας σας περιλαµβάνει οµοφυλόφιλα άτοµα;
80% όχι
20% ναι
Η συγκεκριµένη ερώτηση είναι απλώς η αρχή στις εκπλήξεις που σας περιµένουν.
Γιατί; Πολύ απλά, γιατί ένα 80% των ερωτηθέντων απάντησε πως δεν έχει στην παρέα του κανέναν οµοφυλόφιλο! Αυτό φαντάζει κάπως περίεργο, καθώς παντού υπάρχει ένας µύθος για κάποιον οµοφυλόφιλο ο οποίος σχεδόν πάντα αποτελεί την ψυχή µιας συντροφιάς. Μόνο ένα 20% οµολόγησε εµµέσως πλην σαφώς ότι όλο και κάποιος από την παρέα του «βιδώνει το γλόµπο» ή «τρίβει το πιπέρι». Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο της ερώτησης είναι πως από το gallop µας οι άνδρες φαίνεται να έχουν, έστω και σε ελάχιστο βαθµό, περισσότερους οµοφυλόφιλους φίλους στις παρέες τους. Αυτό µάλλον εξηγείται µε το ότι οι εποχές έχουν πλέον αλλάξει. Παλαιότερα µια ανδρική παρέα δε θ’ αποδεχόταν εύκολα στους κόλπους της κάποιον άνδρα µε το παρατσούκλι «Ντίντης», ή µια κοπελιά που θα ήθελε να την αποκαλούν Μπάµπη.
2) Πιστεύετε ότι η οµοφυλοφιλία είναι ασθένεια;
28% Ναι
72% όχι
Πίστευε και µη ερεύνα», θα έλεγα εγώ, «σκάσε και γράφε», θα µου έλεγε ένα 28% που θεωρεί την οµοφυλοφιλία ασθένεια.
Τα πρώτα συµπτώµατα του µολυσµένου ατόµου είναι «σπάσιµο καρπού», παλινδροµικές κινήσεις αριστερά – δεξιά κατά την κίνηση και επανάληψη της λέξης «θεά» κάθε δύο λεπτά. Το υπόλοιπό 72% δε θεωρεί την οµοφυλοφιλία ασθένεια και τηρεί χαµηλούς τόνους ως προς το χαρακτηρισµό των gays. Αυτά λέει το δείγµα της έρευνάς µας. Ποια είναι όµως η επίσηµη επιστηµονική απόψη για το θέµα της ερώτησής µας; Δεν υπάρχει. Όσο και αν ακούγεται περίεργο η οµοφυλοφιλία είναι πιθανότατα αποτέλεσµα διαφόρων παραγόντων. Μία άποψη θέλει το DNA να έχει βάλει το χεράκι του. Μία άλλη άποψη θέλει την οµοφυλοφιλία να οφείλεται σε ορµονικές µεταβολές στο έµβρυο πριν τη γέννησή του, ενώ µία τρίτη πρεσβεύει ότι οι κύριοι λόγοι εµφάνισης οµοφυλοφιλικής συµπεριφοράς είναι ψυχολογικοί. Σ΄ αυτό το σηµείο αξίζει να σας πληροφορήσουµε πως µέχρι το 1973 η Ψυχιατρική χαρακτήριζε την οµοφυλοφιλία ως «σεξουαλική παρέκκλιση».
3) Θα διατηρούσατε στενή φιλία µε οµοφυλόφιλο άτοµο διαφορετικού φύλου από σας;
64% Ναι
36% Όχι
Προσωπικά ναι, εάν βέβαια επρόκειτο για κάποια λεσβία. Πού ξέρεις, µπορεί ξαφνικά να της ερχόταν η τάση να εξερευνήσει τις παραδοσιακές «µεθόδους επαφής».
Ευτυχώς ή δυστυχώς, ένα σεβαστό ποσοστό της τάξεως του 64% δηλώνει πως δε θα είχε πρόβληµα να έχει φιλικές σχέσεις µ’ ένα άτοµο διαφορετικού φύλου. (Σας εύχοµαι µέσα από την καρδιά µου καλές «συσχετίσεις».) Το υπόλοιπο 36% απάντησε πως δε θα ήθελε να έχει για κολλητό του κάποιον οµοφυλόφιλο, έστω και διαφορετικού φύλου από το δικό του. Θεωρώ ότι δε φταίνε οι ίδιοι, αλλά το εκπαιδευτικό σύστηµα της Ελλάδας. Φυσικά το µεγαλύτερο βάρος πέφτει κυρίως στους φιλολόγους. Το καηµένο το 36% µάλλον θα έχει παρερµηνεύσει την έννοια του κολλητού φίλου. Πιθανότατα θα έχει εκλάβει κυριολεκτικά τη σηµασία της λέξεως και θα θεωρεί ότι το ρήµα «κολλάω» απευθύνεται µόνο σε οµοφυλόφιλα άτοµα. Ξεκολλήστε επιτέλους, ρε παιδιά!
4) Θα διατηρούσατε στενή φιλία µε οµοφυλόφιλο άτοµο του ίδιου φύλου µε σας;
60% Όχι
40% Ναι
Μεταξύ µας τώρα, ο χαρακτηρισµός «στενή» δεν είναι και ο πλέον κατάλληλος για το συγκεκριµένο θέµα, αλλά τέλος πάντων.
Έχουµε και λέµε λοιπόν. Το 40% των ανθρώπων που είχαν τη χαρά να µας απαντήσουν δηλώνει: «Ναι. Μπορώ να έχω στενή φιλία µε κάποιο οµοφυλόφιλο άτοµο του ιδίου φύλου µε εµένα.» Στην αντίπερα όχθη υπάρχει ένα εντυπωσιακά υψηλό 60% που δηλώνει ότι αρνείται να κάνει κάτι τέτοιο. Αξιοσηµείωτο είναι το οµολογουµένως εντυπωσιακό συµπέρασµα που προκύπτει από τα ποσοστά και σύµφωνα µε το οποίο οι ερωτηθέντες προτιµούν να διατηρούν φιλία µε οµοφυλόφιλα άτοµα του ίδιου φύλου παρά µε άτοµα του αντίθετου! Συνδυάζοντας τις απαντήσεις αλλά και τα ποσοστά της ερώτησης µε την πρώτη ερώτηση, δε µας φαίνεται καθόλου περίεργο που και εδώ τα ποσοστά των απαντήσεων µε σχέση µε το φύλο δε διαφοροποιούνται καθόλου. (Πρώτη φορά βλέπω άνδρες και γυναίκες να συµφωνούν σε όλα).
5) Έχετε έρθει ποτέ σ’ ερωτική επαφή µε άτοµο του ίδιου φύλου;
84% Καµία φορά
9% Μία φορά
7% Περισσότερες από µία φορές
Εγώ όχι, αλλά έχω έρθει σ’ επαφή µε το άτοµο του φίλου µου. Γεια σου Κατερίνα! Στο θέµα µας τώρα, ή καλύτερα στα ποσοστά µας.
Το 84% των ερωτηθέντων απάντησε µε έντονες δόσεις περηφάνιας ότι δεν ξέρει τίποτα για τη «σκοτεινή πλευρά του µαναριού» και το «πλακοLooney tunes». Χαίροµαι που οι πολίτες της Χαλκίδες τηρούν µε χριστιανική ευλάβεια τη φράσή: «Σε τι κόσµο θα φέρουµε τα παιδιά µας;» Ένα 9% είχε το θάρρος να εξοµολογηθεί πως έστω και µία φορά στη ζωή του θέλησε ν’ ακολουθήσει το «πηδάτε αλλήλους», ενώ µόλις ένα 7% δήλωσε µε θράσος που σπάει προφυλακτικά πως το έχει δοκιµάσει επανειληµµένως. Αξίζει να σας πούµε πως από τα ποσοστά προκύπτει ότι στην κατηγορία της «µίας φοράς» απάντησαν περισσότερο θετικά οι γυναίκες από τους άνδρες. Οι τελευταίοι κυριαρχούν στο «περισσότερες από µία φορές»!
6) Θεωρείτε ότι η οµοφυλοφιλία είναι επίκτητη ή εκ γενετής;
20% Εκ γενετής
19% Επίκτητη
40% Και τα δύο
21% Δε γνωρίζω
Σε ποσοστό 20% οι Χαλκιδέοι πολίτες θεωρούν την οµοφυλοφιλία ένα εκ γενετής φαινόµενο (νοµίζω πως θεωρούν πως ο κρίσιµος παράγοντας είναι το µέρος από όπου ο µαιευτήρας θα τραβήξει το παιδί).
Ένα 19% θεωρεί πως το φαιµόµενο δεν είναι εκ γενετής, αλλά επίκτητο. (Κάτι σαν την απόκτηση lower στα αγγλικά). Το 40% των ερωτηθέντων θεωρεί πως ο συνδυασµός και των δύο είναι υπεύθυνος για τη σπαστή µέση στους άνδρες και τη µπάσα φωνή στις γυναίκες. Για το τέλος αφήσαµε ένα εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 21% που αγνοεί τους λόγους και τις αιτίες της οµοφυλοφιλίας. Θα ήθελα να συγχαρώ το συγκεκριµένο ποσοστό για τη διεισδυτικότητα της άποψής του και να τους ανακοινώσω ότι πολύ σύντοµα η επιστήµη θα ανακοινώσει την ανακάλυψη του DNA. Υπάρχουν και επιστηµονικές απόψεις που πρεσβεύουν αυτό που δήλωσε το 20% των ερωτηθέντων. Σύµφωνα λοιπόν µε έρευνες σε θηλαστικά, µπορούν να υπάρξουν περιπτώσεις ορµονικών ανωµαλιών που οδηγούν καµιά φορά σε σεξουαλική συµπεριφορά θετική προς το ίδιο φύλο, αλλά αυτό δεν έχει αποδειχτεί ακόµη ότι µπορεί να συµβεί και στον άνθρωπο. Υπήρξαν επίσης υπόνοιες για νευροανατοµικές διαφορές µεταξύ ετεροφυλόφιλων και οµοφυλόφιλων που όµως δεν είναι πλήρως αποδεδειγµένες.
7) Πιστεύετε ότι οι οµοφυλόφιλοι θα πρέπει να έχουν ίσα δικαιώµατα µε τους ετεροφυλόφιλους;
68% Ναι
32% Όχι
Στη βαρυσήµαντη αυτή ερώτηση το 68% απάντησε πως οι οµοφυλόφιλοι εκτός από ψυχή πρέπει να έχουν και δικαιώµατα. Με απλά λόγια το µεγαλύτερο ποσοστό των Χαλκιδέων πολιτών πιστεύει στην ισότητα των τριών φύλων!
Καλώς ή κακώς την άποψη αυτή δε δείχνει να συµµερίζεται ένα 32% που λέει όχι σε οτιδήποτε προάγει τα δικαιώµατα των οµοφυλόφιλων. Φωτιά στα ροζ βρακάκια που εφαρµόζουν σε τριχωτούς κώλους και τσεκούρι σε γυναίκες λιµενεργάτες. Αυτά λένε οι Χαλκιδέοι, αλλά τι προβλέπει η νοµοθεσία; Από το Μάρτιο του 1994 η Επιτροπή Δικαιωµάτων του Aνθρώπου του OHE κατοχύρωσε συνταγµατικά στο άρθρο 2, στη Συνθήκη Διακρίσεων των Δικαιωµάτων και το δικαίωµα της οµοφυλοφιλίας. Στην Ελλάδα ο νόµος, αν και διασφαλίζει το δικαίωµα στην ελεύθερη επιλογή ερωτικού συντρόφου, δεν καλύπτει πλήρως τα δικαιώµατα των οµοφυλόφιλων ατόµων.
8) Περιλαµβάνουν οι ερωτικές φαντασιώσεις σας οµοφυλοφιλικό περιεχόµενο;
16% Ναι
84% Όχι
Οι φαντασιώσεις για συνευρέσεις µε λούτρινα αρκουδάκια περιλαµβάνονται; Ρωτάω απλώς επειδή τον τελευταίο καιρό ο Αγκαλίτσας µου φαντάζει ιδιαίτερα γοητευτικός πάνω στο κοµοδίνο της κρεβατοκάµαράς µου.
Στη συγκεκριµένη ερώτηση το 84% των ερωτηθέντων απαντά πως δεν υπάρχει τίποτα οµοφυλοφιλικό στις ερωτικές του φαντασιώσεις. Ακόµη και εγώ µαζί τους είµαι. Είναι δυνατόν π.χ. να µπορεί να φτιαχτεί ένας άνδρας όταν φαντασιώνεται δύο γυµνές γυναίκες να γλύφουν οι µία την άλλη; Μπα! Στο θέµα µας όµως. Μόνο ένα 16% οµολόγησε πως πράγµατι, όταν µπαίνει στη διαδικασία της ερωτικής φαντασίωσης, το µυαλό του «φτιάχνεται» µε την ιδέα του να κάνει sex ή να φαντασιώνεται γενικά ένα άτοµο του ιδίου φύλου. Διαφοροποιήσεις ως προς το αν οι άνδρες ή οι γυναίκες φαντασιώνονται περισσότερο µε οµοφιλοφιλικά παιχνίδια δεν υπάρχουν, καθώς και τα δύο φύλα διεκδικούν επί ίσοις όροις το δικαίωµα στην παραγωγή φαντασιώσεων µε gay stars ως guest stars!
9) Θα σας ενοχλούσε να βλέπατε οµοφυλόφιλους σε ερωτικές περιπτύξεις σε δηµόσιο χώρο;
65% Ναι
35% Όχι
Αν επρόκειτο για γυναίκες, δε θα είχα κανένα απολύτως πρόβληµα. Την προσωπική µου άποψη, τουλάχιστον στο σύνολό της, δε συµµερίζεται ένα 65% που θα ένιωθε ενόχληση στη δηµόσια θέα των «παιχνιδιών» µεταξύ δύο οµοφυλόφιλων.
Το υπόλοιπο 35% όµως δε θα είχε πρόβληµα µε το θέαµα. Να χαρώ εγώ προοδευτικά µυαλά που τρέχουν µε την ταχύτητα του Φώτη, συγγνώµη της Φώτως, λάθος του φωτός. Φυσικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουµε πως ο low τρόπος αντίδρασης του 35% δεν είναι ίδιος για όλες τις ηλικίες. Πιο δεκτικές στο θέαµα οµοφιλοφιλικών περιπτύξεων είναι εκείνες των 24-30 ετών. Κάποτε ούτε αυτές οι ηλικίες ήταν δεκτικές, αλλά ούτε και το νοµοθετικό πλαίσιο, καθώς οι οµοφυλοφιλικές συµπεριφορές διώκονταν ποινικά. Αυτό µπορεί να µη συµβαίνει πλέον στην Ελλάδα, αλλά εξακολουθεί να ισχύει ακόµη και σήµερα σε 72 χώρες! Αξίζει να σας αναφέρουµε πως στη χώρα µας, αν και έχει ατονήσει, ισχύει ακόµη νόµος που απαγορεύει τον πρωκτικό έρωτα και σε οµοφυλόφιλους αλλά και σε ετεροφυλόφιλους. Αν συλληφθεί κάποιος να συνουσιάζεται παρα φύσιν µπορεί να οδηγηθεί στα δικαστήρια, αν και η τελική απόφαση για επιβολή ποινής έγκειται στο δικαστή. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ακούω συνέχεια πως οι φυλακές στην Ελλάδα είναι γεµάτες.
10) Πιστεύετε ότι η µετάδοση πολλών από τα σεξουαλικώς µεταδιδόµενα νοσήµατα οφείλεται στους οµοφυλόφιλους;
49% Ναι
51% Όχι
Και, όπως και το φαινόµενο του θερµοκηπίου, τα µεταλλαγµένα, αλλά και η ξηρότητα των γυναικείων κόλπων.
Το 49% των ερωτηθέντων απαντά θετικά στην ερώτηση. Θεωρεί πως οι οµοφυλόφιλοι ευθύνονται για τη µετάδοση πολλών από τα σεξουαλικώς µεταδιδόµενα νοσήµατα, σ’ αντίθεση µε ένα 51% που πρεσβεύει το αντίθετο. Εγώ τάσσοµαι υπέρ του 49%, καθώς θεωρώ ότι η αύξηση του πετρελαίου δεν οφείλεται σε παγκόσµιες οικονοµικές διακυµάνσεις. Απλώς αποτελεί κωλοδάκτυλο του gay ανατολικού µπλοκ που έχει βαλθεί να καταστρέψει την οικονοµία. Τις απόψεις αυτές κάποτε ασπαζόταν και το νοµοθετικό πλαίσιο της χώρας µας. Απόδειξη αυτού αποτελεί το νοµοσχέδιο του 1977. Τι περιλάµβανε αυτό; Αφορούσε την προστασία του κοινού από αφροδίσια νοσήµατα και µάλιστα ποινικοποιούσε και την πρόθεση για ερωτική σχέση µεταξύ αντρών. Αυτές οι νοµοθετικές ρυθµίσεις προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις, µε πρώτη απ’ όλες εκείνη των τραβεστί. Ο µεγάλος σάλος που δηµιουργήθηκε οδήγησε µέσα σε µικρό διάστηµα στη δηµιουργία του πρώτου οµοφυλοφιλικού κινήµατος στην Ελλάδα, µε την επωνυµία ΑΚΟΕ (Αγωνιστικό Κίνηµα Οµοφυλόφυλων Ελλάδος).
11) Θα ψηφίζατε ποτέ ένα δηλωµένο οµοφυλόφιλο πολιτικό;
55% Ναι
45% Όχι
Το 55% δηλώνει πως δε θα είχε πρόβληµα να ψηφίσει ένα gay πολιτικό, ο οποίος θα είχε παραδεχθεί δηµοσίως την επιλογή του.
Εδώ µερικοί δεν παραδέχονται δηµοσίως την ηλιθιότητά τους, θα παραδεχθούν ότι είναι «ταινίες διπλής όψεως»; Αυτό θα σκέφθηκε και το 45% που δήλωσε ότι δε θα ψήφιζε έναν πολιτικό ο οποίος την ώρα της οµιλίας του στον κόσµο θα φτιαχνόταν µε τα µικρόφωνα του βήµατος. Εκείνοι που δήλωσαν κάτι τέτοιο βρίσκονται στην ηλικία άνω των 40 ετών. Έτσι είναι. Οι πολιτικοί µας µπορούν να ξεχνούν τις προεκλογικές τους υποσχέσεις και να µας έχουν «γραµµένους», αλλά είναι άνδρες!
12) Αποδέχεστε περισσότερο την ανδρική ή τη γυναικεία οµοφυλοφιλία;
31% Τη γυναικεία
9% Την ανδρική
30% Καµία
30% Και τις δύο
Συγγνώµη, αλλά οι λεσβίες είναι οµοφυλόφιλα άτοµα; Άλλιώς τα είχα στο µυαλό µου!
Το 31% δήλωσε πως αποδέχεται περισσότερο τη γυναικεία οµοφυλοφιλία από την ανδρική σε σχέση µε το περιορισµένο 9% που δήλωσε το αντίθετο! Εναντίον όλων τάσσεται ένα σηµαντικό ποσοστό της τάξης του 30%, ενώ και τις δύο αποδέχεται επίσης ένα 30%! Αξίζει να προσέξουµε ιδιαίτερα το συµπέρασµα που προκύπτει για τη διαφοροποίηση που υπάρχει ανάµεσα στα δύο φύλα, σε σχέση µε τις απαντήσεις τους. Ποιο είναι αυτό; Η γυναικεία οµοφυλοφυλία είναι περισσότερο αποδεκτή από τις γυναίκες, ενώ για τους άνδρες δεν υπάρχει καµία διαφοροποίηση ανάµεσα στη γυναικεία και την ανδρική οµοφυλοφιλία, καθώς και οι δύο είναι αποδεκτές!
13) Θα συνεργαζόσασταν επαγγελµατικά µε οµοφυλόφιλο άτοµο;
75% Ναι
25% Όχι
Γιατί όχι; Έτσι και αλλιώς η δηµοσιογραφία είναι κωλοδουλειά. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη του 75% των ερωτηθέντων που δηλώνουν άφοβα, ότι θα συνεργάζονταν µε οµοφυλόφιλα άτοµα.
Τη θέση αυτή δε συµµερίζεται το 25% το οποίο δήλωσε πως δε θα ήθελε να έχει σχέσεις µε οµοφυλόφιλα άτοµα στον εργασιακό χώρο. Για το συγκεκριµένο ζήτηµα βρίσκεται προ των πυλών νοµοθετική ρύθµιση που προωθεί η Ε.Ε., αν και κάποιες παράµετροι της απόφασης δεν έχουν διασαφηνιστεί απόλυτα. Σύµφωνα µε την ανατρεπτική αυτή πρωτοβουλία, αν χάσει κάποιος/α τη δουλειά του/της εξαιτίας των προσωπικών του σεξουαλικών ιδιαιτεροτήτων και το καταγγείλλει επίσηµα στις αρχές, τότε ο εργοδότης θα βρεθεί σε δυσάρεστη θέση. Θ’ αναγκαστεί να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου πως ο λόγος που απολύθηκε ο εργαζόµενός του δεν έχει έχει καµία σχέση µε τις σεξουαλικές προτιµήσεις του τελευταίου.
14) Συµφωνείτε µε το γάµο µεταξύ οµοφιλόφιλων;
35% Ναι
65% Όχι
Η ερώτηση βόµβα µόλις έσκασε. Ένα 35% δηλώνει πως συµφωνεί µε την απαίτηση των οµοφυλόφιλων για δικαίωµα στο γάµο.
Την ώρα λοιπόν που το 35% θα πετάει κουφέτα στη νύφη και τη νύφη, ένα 65% των Χαλκιδέων θα είναι έξω από την εκκλησία κρατώντας ντοµάτες. Ναι, το µεγαλύτερο ποσοστό των Χαλκιδεών πολιτών τάσσεται εναντίον του δικαιώµατος γάµου µεταξύ οµοφυλόφιλων ατόµων. Αξίζει να σηµειωθεί πως αυτή η ερώτηση σε συνδυασµό µε την έβδοµη, µας δίνει να καταλάβουµε πως οι ερωτηθέντες είναι υπέρ των δικαιωµάτων των οµοφυλόφιλων, αρκεί µέσα σ’ αυτά να µη συµπεριλαµβάνεται και αυτό του γάµου. Αλήθεια τι λέει ο νόµος για το «Ησαΐα, χόρευε τσατσά» των οµοφυλόφιλων; Νοµοθετική ρύθµιση στην Ελλάδα όπως και στην πλειονότητα των χωρών του εξωτερικού απαγορεύει ρητά κάτι τέτοιο.
15) Συµφωνείτε µε την ύπαρξη bar οµοφυλόφιλων στη Χαλκίδα;
62% Ναι
38% Όχι
Δεν ξέρω αν το έχετε συνειδητοποιήσει, αλλά στη Χαλκίδα δεν υπάρχει κανένα bar που να συχνάζουν αποκλειστικά οµοφυλόφιλα άτοµα.
Τι απαντούν οι Χαλκιδέοι στην ιδέα ενός τέτοιου µαγαζιού; Το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δε θα είχε κάποιο πρόβληµα µε την ύπαρξη ενός bar οµοφυλόφιλων στην περιοχή της Χαλκίδας. Την άποψη αυτή δεν ασπάζεται το 38% των Χαλκιδέων πολιτών που δήλωσαν ότι δε θα συµφωνήσουν µε τη λειτουργία ενός τέτοιου bar. Η ερώτηση αυτή συνδυαζόµενη µε την ερώτηση 5 µας βοηθάει να βγάλουµε κάποια χρήσιµα συµπεράσµατα για την ταυτότητα των ατόµων που είναι θετικοί σ’ ένα τέτοιο µαγαζί. Από τα στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι εκείνοι οι οποίοι έχουν δοκιµάσει επαφή µε άτοµο του ιδίου φύλου µία ή περισσότερες φορές είναι οι πλέον ένθερµοι υποστηρικτές ενός τέτοιου bar. Γιατί στην «πόρτα» ενός τέτοιου bar φαντάζοµαι ότι θα υπάρχουν δύο καλογυµνασµένες έως και µυώδεις κυρίες;
16) Σε περίπτωση που µαθαίνατε ότι κάποιο άµεσα συγγενικό σας πρόσωπο (γονέας /αδερφός) ήταν οµοφυλόφιλο θα το αποδεχόσασταν;
73% Ναι
27% Όχι
Έλα µου ντε! Τι να κάνεις σ’ αυτή την περίπτωση; Ίσως ό,τι θα έκανε και το 73% των ερωτηθέντων που απάντησε θετικά στο ερώτηµα.
Ναι, το 73% όσων ρωτήσαµε δήλωσε πως δε θα είχε κανένα πρόβληµα, αν κάποιος συγγενής ήταν οµοφυλόφιλος. (Κάτι µου λέει ότι οι µισοί από αυτούς που δήλωσαν κάτι τέτοιο γεννήθηκαν Πρωταπριλιά.) Ένα 27% παραδέχθηκε πως θ’ αντιδρούσε αρνητικά στην ιδέα ενός οµοφυλόφιλου ξάδερφου ή µίας θείας. Ενδιαφέροντα συµπεράσµατα εξάγονται αν συγκρίνουµε αυτή την ερώτηση µε τη 17η που βρίσκεται παρακάτω. Εκεί διαπιστώνουµε ότι οι ερωτηθέντες αποδέχονται περισσότερο την οµοφυλοφιλία του παιδιού τους από αυτήν ενός άµεσα συγγενικού προσώπου. Σα να λέµε: «Εντάξει, ο Γιαννάκης ο γιος µας, είναι καλό παιδί «κατά βάθος.»
17) Θα δεχόσασταν το παιδί σας να έχει φιλικές σχέσεις µε οµοφυλόφιλα άτοµα;
53% Ναι
47% Όχι
Αυτοί οι Χαλκιδέοι έχουν µία τάση ν’ ανατρέπουν συνεχώς τα δεδοµένα µε τον πλέον θεότρελο τρόπο.
Ναι, το µεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων και ειδικότερα το 53% δηλώνει ότι δε θα είχε κάποιο πρόβληµα µε το να κάνει το παιδί τους παρέα µε οµοφυλόφιλα άτοµα. (Θανασάκη µου, τώρα που το ξανασκέφτοµαι ελπίζω το πλακωτό που παίζεις µε το Γιωργάκη να αφορά µόνο το τάβλι.) Εκείνοι που κατηγορηµατικά δηλώνουν πως οτιδήποτε «κουνιέται» ή φέρει γυναικείο όνοµα αλλά ανδρικό παρατσούκλι πρέπει να απέχει από το παιδί τους, φτάνουν το 47%. Είναι τα άτοµα που θέλουν τα παιδιά τους να απέχουν από κάθε είδους οµοφυλοφιλικές επιρροές. Για να καταλάβω, το 47% είναι εκείνοι που θα αυτοκτονούσαν αν µάθαιναν ότι ο γιος τους πάει βόλτες µε τη µπρελόκ έκδοση του Freddie Mercury ή ότι η κόρη τους βγαίνει µε τη Λίτσα από το µηχανουργείο; (Θανασάκη, θα τα πούµε στο σπίτι.)
18) Πιστεύετε ότι ένα παιδί θα µεγάλωνε φυσιολογικά µε οµοφυλόφιλους γονείς;
16% Ναι
84% Όχι
Μόλις ένα 16% του δείγµατος µάς απάντησε πως ένα παιδί µπορεί να µεγαλώσει φυσιολογικά µαζί µ’ ένα οµοφυλόφιλο ζευγάρι. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, δηλαδή το 84% µας έκανε σαφές ότι ένα παιδί δε θα µεγάλωνε σωστά µε οµοφυλόφιλους γονείς.
Για ακόµη µία φορά παρατηρούµε πως ο κόσµος της Χαλκίδας επιθυµεί να παραµείνει σταθερός στις υπάρχουσες θέσεις και απόψεις της κοινωνίας. Απορρίπτει οποιαδήποτε «καινοτοµία» ή θέση που ξεφεύγει από τα συνηθισµένα, αν και θα πρέπει να πούµε πως η συγκεκριµένη ιδέα φαντάζει πρόωρη, τόσο για τα Ελληνικά δεδοµένα, αλλά και για το εξωτερικό. Αυτά τουλάχιστον για το σήµερα, γιατί στο µέλλον…
19) Σε περίπτωση που το παιδί σας δήλωνε οµοφυλόφιλο, θα αποδεχόσασταν την επιλογή του;
59% Ναι
41% Όχι
Άκρως ενδιαφέρουσα ερώτηση µε ακόµη πιο ενδιαφέρουσες και σοκαριστικές απαντήσεις.
Σε ποσοστό 59% οι Χαλκιδέοι δηλώνουν ότι θ’ αποδέχονταν την οποιαδήποτε σεξουαλική επιλογή του παιδιού τους. Πραγµατικά συγκινητική η στάση των καλόψυχων αυτών ανθρώπων που θα έβαζαν πάνω απ’ όλα τις ανάγκες του σπλάχνου τους. Για να µην ξεχνιόµαστε, τα ποσοστά δείχνουν ότι οι άνδρες είναι πιο δεκτικοί στην οµοφυλοφιλία του παιδιού τους απ΄ ότι οι γυναίκες! Από την άλλη µεριά ακούγονται οι φωνές του 41% που δηλώνουν ότι δε θ’ αποδέχονταν µε τίποτα ο γιος ή η κόρη τους να «αλεύρωνουν το µπακαλιάρο». Το µορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων που πρεσβεύουν αυτή την άποψη είναι χαµηλό, κυρίως δηµοτικού – γυµνασίου. Να υποθέσω πως το 41% θα µαστίγωνε «τα παιδιά της Ρόζµαρι» στην παραλία της Χαλκίδας µε σκοπό να µετανοήσουν;
20) Πιστεύετε ότι οι οµοφυλόφιλοι θα πρέπει να υιοθετούν παιδιά;
20% Ναι
80% Όχι
Γιατί να υιοθετήσουν παιδιά; Για να βάλουν βάσανα στο κεφάλι τους; Τι είναι οι άνθρωποι, ανώµαλοι; Παρά ταύτα, στο σοβαρότατο ερώτηµα της υιοθεσίας οι απαντήσεις του δείγµατος δεν εκπλήσσουν.
Το 20% των ερωτηθέντων λέει ναι στην υιοθεσία παιδιών από οµοφυλόφιλα ζευγάρια! Ένα ηχηρότατο όχι ακούγεται όµως από τη µεριά του 80%, που δε θέλει καν ν’ ακούει µια τέτοια προοπτική. Το αποτέλεσµα φαντάζει απολύτως αναµενόµενο, αν αναλογιστούµε και το ποσοστό άρνησης των ερωτηθέντων για το θέµα του γάµου µεταξύ οµοφυλόφιλων ατόµων. Θα πρέπει να επισηµάνουµε πως νοµοθετικό πλαίσιο που ν’ αναφέρεται σε υιοθεσίες παιδιών στην Ελλάδα από οµοφυλόφιλα ζευγάρια δεν υπάρχει. Το ίδιο ισχύει και στο εξωτερικό, όπου ένα τέτοιο βήµα ακόµα και στις µέρες µας φαντάζει αρκετά πρωτοποριακό. Οι επιπτώσεις στην ψυχοσύνθεση ενός παιδιού που θα µεγαλώσει µε δύο πρόσωπα του ιδίου φύλου δεν έχουν διευκρινιστεί ακόµη από την επιστήµη. Χωρίς καµία διάθεση για χιούµορ θα πρέπει να τονιστεί πως οι δυσκολίες που αντιµετωπίζει ένα παιδί ακόµη και αν υιοθετηθεί από ένα ετεροφυλόφιλο ζευγάρι είναι πολλές, πολύ περισσότερες δε από ένα οµοφυλόφιλο. Με πολύ αίσθηση χιούµορ φανταστείτε τη µαµά Αθανασία και το µπαµπά Σούλα να πηγαίνουν µε το γιόκα τους για χαλάουα!
Συµπεράσµατα έρευνας
Συµπερασµατικά θα πρέπει να οµολογήσουµε πως οι απαντήσεις των συµµετεχόντων στο gallop είναι στην κυριολεξία τρελές και αντιφατικές!
Από την µία οι Χαλκιδέοι πολίτες δηλώνουν ότι είναι υπέρ των δικαιωµάτων των οµοφυλοφίλων, αλλά από την άλλη έχουν αρνητική στάση στο θέµα του γάµου αλλά και της υιοθεσίας παιδιού από οµοφυλόφιλα ζευγάρια! Άλλη αντίφαση προκύπτει στο θέµα της φιλίας µε κάποιο οµοφυλόφιλο άτοµο. Ενώ η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε πως δε θα επιθυµούσε να κάνει παρέα µε οµοφυλόφιλο άτοµο του ιδίου φύλου, αµέσως παρακάτω δήλωσε πως δε θα υπήρχε πρόβληµα αν το παιδί τους συναναστρεφόταν κοινωνικά µε οµοφυλόφιλους! Οι απαντήσεις στο ερώτηµα για το αν το δείγµα θεωρεί την οµοφυλοφιλία ασθένεια, µας έκαναν να πέσουν τα µαλλιά της κεφαλή µας. Και όµως ένα ποσοστό που φτάνει το 28% πιστεύει κάτι τέτοιο! Αξίζει ν’ αναφέρουµε και τα αποτελέσµατα της ερώτησης σχετικά µε το αν συµπεριλαµβάνονται στις ερωτικές φαντασιώσεις των Χαλκιδέων και οµοφυλόφιλα άτοµα, καθώς η πλειονότητα των ερωτηθέντων έδωσε κατηγορηµατικά αρνητική απάντηση.
Ταυτότητα έρευνας
Στο gallop του «Square» για την οµοφυλοφιλία στη Χαλκίδα συµµετείχαν 202 άτοµα (αριθµός που καθιστά έγκυρη τη στατιστική ανάλυση): 97 άνδρες και 105 γυναίκες και έγινε µε τη µέθοδο της συµπλήρωσης ερωτηµατολογίων.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συµµετοχή στην έρευνα ήταν να είναι τα άτοµα µόνιµοι κάτοικοι Χαλκίδας και ηλικίας άνω των 18 ετών. Το δείγµα που επιλέχθηκε πληροί όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που καθιστούν την έρευνα έγκυρη καθώς φροντίσαµε να υπάρξει διεξοδική επιλογή των συµµετεχόντων. Ειδικότερα, συµµετείχαν ηλικίες από 18-40+, ενώ το µορφωτικό επίπεδο κάλυπτε όλα τα επίπεδα σπουδών. Όλα τα προσωπικά δεδοµένα των συµµετεχόντων χρησιµοποιήθηκαν από εµάς, µόνο για τη διασταύρωση της εγγυρότητας της έρευνας. Το σύνολο της στατιστικής ανάλυσης επιµελήθηκε η συνεργάτιδα – ψυχολόγος Κλειώ Αποστολάκη.